فانگذر

ساخت وبلاگ

پیشگیری از گرما زدگی در کودکان

با افزایش بی سابقه دمای هوا در کشور طی روزهای گذشته میزان بروز گرمازدگی افزایش یافته است و با توجه به اینکه گرمازدگی یک فوریت پزشکی محسوب می شود ، شناسایی راهکارهای ساده و ابتدایی برای مقابله با این مشکل الزامی است.

درون بدن ما مقدارزیادی گرما تولید می شود که بصورت طبیعی با راه های عرق کردن و دفع گرما از طریق پوست، خنک شده و تعدیل دما صورت می گیرد. در شرایط محیطی خاص، همچون حرارت بالا، رطوبت زیاد، یا ورزش شدید در هوای گرم، این سیستم خنک کننده طبیعی ممکن است با شکست مواجه شده وحرارت داخلی بدن بالا رود و به سطح خطرناکی برسد. نتیجه آن شروع بیماری وگرمازدگی با علائمی چون گرفتگی عضلات، خستگی، و غش در اثر گرما باشد.

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 287 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:53

کم خونی فقر آهن 

  • علل ایجاد کم خونی فقر آهن در دوران مدرسه و بلوغ
  • علائم کم خونی فقر آهن
  • عوارض ناشی از کم خونی فقر آهن درکودکان سنین مدرسه و نوجوانان
  • درمان کم خونی فقر آهن
  • پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن
  • توصیه هایی برای پیشگیری ازکم خونی فقر آهن در نوجوانان

 

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 317 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:53

ali

شروع غذای کمکی باید با ساده‌ترین مواد غذایی باشد که در عین حال که انرژی لازم را دارد کمترین اثر آلرژنی را داشته باشد.

 

 

اگر در پایان 6 ماهگی غذای کمکی آغاز می‌شود بهتر است مادر مثلاً فرنی را با شیر خود درست کند و موادی که در آن استفاده می‌شود در درجه اول باید برنج باشد زیرا آلرژن بودن آن از هر ماده دیگری کمتر است.

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 308 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:53

 کهیر چیست و درمان کهیر k

کهیر برجستگی شدیداً خارش دارپوست می باشد که ممکن است قسمت کوچکی ازپوست بدن ویا تمام بدن را فراگیرد.
این برجستگی پوست به رنگ قرمز ویا صورتی می باشد. گاهی چندین قسمت کوچک کهیر به هم متصل شده و قسمتهای بزرگی را ایجاد می کنند.ضایعات کهیر معمولاً چند دقیقه تا چند ساعت بیشتر دوام ندارد.
اگر بیماری کهیر کمتر از2 ماه طول کشیده باشد آن را کهیر حاد واگر بیش ازآن طول بکشد آن را کهیر مزمن می نامیم.
فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 301 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:53


گر چه حشرات زیادی با گزش انسان برای او مشکل ایجاد می کنند ولی حشراتی که با احتمال بیشتری باعث مشکلات پزشکی می شوند شامل زنبور عسل(Bee )، زنبورهای معمولی(Wasp) ،مورچه ها ( شامل مورچه آتشین یا (fire ant)است، که تمام اینها مربوط به خانواده غشاء بالان(Hymenoptera) می باشند و  بعلت اینکه حشرات بصورت دست جمعی زندگی می کنند، اگر یکی از آنها شما را نیش بزند ممکن است شما توسط تعداد زیاد دیگری از این حشرات همزمان گزیده شوید و این مشکل را شدیدتر می کند.


خطرات ناشی از زنبور گزیدگی
 سم زنبور باعث آسیب به بدن انسان می شود که این آسیب اکثراً محدود به ناحیه نزدیک گزش می باشد و گاهی باعث عوارض خطرناکی می شود که می تواند تهدید کننده حیات باشد که واکنشهای حساسیتی و آلرژیک از جمله این موارد است .

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 326 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:53

تشخیص درد در کودکان

درد یک تجربه بسیار شخصی و پیچیده است. آن چه در زیر می آید، توصیه های پزشکان برای فهم علایم درد در کودکان است.

● علایم در نوزادان

بر خلاف کودکان بزرگ تر که درد دارند، گریه همیشه نمی تواند یک مشخصه قابل اعتماد برای درد نوزادان باشد. چرا که گریه راه کاری است که نوزاد به کمک آن تمام نیازهایش را بیان می کند. در این جا برخی علایمی که نشان از وجود درد در نوزاد هستند را ذکر می کنیم.

تغییر در الگوی گریه کردن.صدای گریه ناشی از درد گاهی اوقات اما نه همیشه با گریه های معمول متفاوت است. تغییر در رفتار نوزاد نیز می تواند یک هشدار باشد.

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 307 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:53

چرا فرزند من اینقدر سرما می خورد؟

یكی از دلایلی كه باعث می شود بچه ها مرتباً سرما بخورند این است كه سیستم ایمنی آنها هنوز كاملاً تكامل پیدا نكرده است. همچنین فرزند شما با هر بار سرما خوردگی فقط بر علیه یكی از بیش از 200 نوع ویروس سرما خوردگی ایمنی پیدا می كند. آیا می توانید همه سرماخوردگیهائی را كه در سراسر عمرتان به آن مبتلا شده اید به یاد بیاورید؟ فرزند شما باید به همه آنها -و حتی بیشتر -مبتلا شود تا نسبت به همه ویروسهای سرما خوردگی ایمنی پیدا كند.

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 341 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:53

9روش برای عادات خوب غذایی در کودکان 

 

تغذیه کودکان,عادات غذایی در کودکان

 

 

عادت‌های غذا خوردن از رفتارهایی هستند که ما آن‌ها را می‌آموزیم و ذاتی نیستند، بنابراین تمام عاداتی که کودکان در   دوران کودکی خود به دست می‌آورند، تا بزرگسالی و حتی تا آخرین لحظه زندگی همراه آن‌هاست.

 

 

سال‌هاست که مردم مواد غذایی بسته‌بندی و فریز شده را به جای مواد غذایی تازه مورد استفاده قرار می‌دهند. آن‌ها بسیار کمتر از گذشته مواد غذایی سالم و تازه مصرف می‌کنند؛ چرا که تهیه آن‌ها بسیار زمان‌بَر است و غذاهای فرآوری شده، بسته‌بندی شده و فریزشده به راحتی در دسترس قرار دارند.

 

بسیاری از پدر و مادرها می‌دانند که باید به کودکان خود غذاهای سالم‌تری بدهند؛ اما به دلایل مختلف، راه آسان‌تر را انتخاب می‌کنند. برای بهبود عادت‌های غذا خوردن کودکان از کجا باید شروع کرد و چگونه می‌توان یک برنامه غذایی متعادل و متناسب برای آن‌ها و سایر افراد خانواده در نظر گرفت تا در طولانی‌مدت به سلامت آن‌ها کمک کند؟

 

1- برای آن‌ها یک الگوی خوب باشید

اغلب پدر و مادرها شکایت دارند که کودکانشان از خوردن غذاهای سالم خودداری می‌کنند. آن‌ها در جستجوی قطره یا دارویی معجزه آسا هستند تا تمام کمبودهای‌شان را جبران کند! اکثر ما به خوردن غذاهای آماده عادت کرده‌ایم، تا جایی که حتی فراموشمان شده چه غذایی سالم و خوب است.

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 306 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:53

چطور می‌توانم جای دكمه‌های Fn لپ‌تاپ را تغییر دهیم به طوری كه در حالت عادی دكمه‌های play,next,previous volume و … و با fn دكمه‌های f1,f2,f3,… كار كند.(hp ProBook)

برای این كار شما باید در بایوس دستگاه خود تغییراتی بدهید؛ بنابراین دستگاه خود را ریستارت كنید، سپس با زدن كلید F10 وارد BIOS Setup دستگاه خود شوید و با استفاده از كلید‌های اشاره روی كیبورد به تب System Configuration بروید. در بخش Action Key Mode شما دو انتخاب دارید، اگر آن را Disable كنید، كلید تركیبی Fn + F11 صدای سیستم را قطع می‌كند و كلید F11 صفحه مرورگر شما را به حالت تمام صفحه می‌برد. اگر هم آن را Enable كنید، در صورتی كه كلید F11 را بزنید صدای سیستم شما قطع ‌شده و كلید تركیبی Fn + F11 صفحه مرورگر شما را به حالت تمام صفحه می‌برد.

بعد از انجام تغییرات دكمه F10 را بزنید تا تغییر ذخیره شود. سپس از BIOS Setup خارج شوید و منتظر باشید تا سیستم شما دوباره راه‌اندازی شود.

برای اطلاع بیشتر می‌توانید از لینك زیر استفاده كنید:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02035108&cc=us&dlc=en&lc=en&jumpid=reg_R1002_USEN

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 373 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

بازگشت پی‌در‌پی در فتوشاپ
 
 

بسیاری از كاربران سطح متوسط رایانه با كلیدهای میانبر در نرم‌افزارها آشنایی دارند. یكی از عمومی‌ترین این كلیدها نیز Ctrl + Z است كه در بسیاری از برنامه‌ها برای بازگشت به عقب به‌كار می‌رود. اگر با نرم‌افزار فتوشاپ كار كرده باشید، حتما متوجه شده‌اید كه این كلید در فتوشاپ عمل بازگشت و حركت به جلو را انجام می‌دهد. به‌طوری‌كه با یك‌بار فشار این كلیدها یك مرحله به عقب برمی‌گردید و با فشار مجدد آن، یك مرحله به جلو رفته و به عبارت دیگر به همان حالت اولیه بازخواهید گشت! اگر در این نرم‌افزار بخواهید چند مرحله و به‌صورت پشت سرهم به عقب برگردید، ‌باید از گزینه step backward كمك بگیرید كه كلیدهای میانبر برای استفاده از آن Ctrl + Alt + Z است. در صورتی‌كه اصرار دارید از همان كلیدهای Ctrl + Z استفاده كنید، اما به‌جای یك مرحله به عقب و یك مرحله به جلو، به‌صورت پی‌در‌پی به سمت عقب حركت كنید،باید مراحل زیر را دنبال كنید:

سیستم‌عامل ویندوز

1ـ نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنید. 2ـ به منوی Edit رفته و گزینه Keyboard Shortcuts را كلیك كنید. (از كلیدهای میانبر Alt + Shift + Ctrl + K نیز می‌توانید كمك بگیرید) 3ـ در پنجره ‌به‌نمایش درآمده روی Edit كلیك كنید تا فهرست میانبرهای موجود نمایش داده شود. از فهرست به‌نمایش درآمده Step Backwards را انتخاب كرده و كلیدهای Ctrl + Z را از روی صفحه‌كلید فشار دهید. 4ـ در این مرحله پیغام هشداری را مشاهده می‌كنید كه به شما اطلاع می‌دهد به علت وجود كلید میانبر تكراری، میانبر قبلی از كار افتاده و میانبر جدید فعال می‌شود. با كلیك روی گزینه Accept and Go to Conflict مراحل كار را دنبال كنید. 5ـ در نهایت برای اعمال تغییرات روی OK كلیك كنید.

توجه: برای برگرداندن كلیدهای میانبر به حالت اولیه ‌باید مجددا به پنجره Keyboard shortcuts بروید و از بخش Set، گزینه Photoshop Defaults را انتخاب كنید.

سیستم‌عامل مك

در فتوشاپ نسخه مك كلید میانبری كه برای بازگشت پی‌در‌پی تعریف شده option+command+Z است كه با طی مراحل زیر این كلید را نیز به command+Z تغییر خواهیم داد:

1ـ نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنید. 2ـ از منوی Edit گزینه Keyboard Shortcuts را انتخاب كنید (از كلیدهای تركیبی option+shift+command+K نیز می‌توانید استفاده كنید) 3ـ گزینه Step Backwards را انتخاب كرده و آن را به command+Z تغییر دهید. 4ـ با كلیك روی گزینه Accept and Go to Conflict تغییرات را تایید كرده و به استفاده از میانبرهای جدید بپردازید.

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 317 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

جیمیل پلاس در خدمت شماست
 

دسترسی به بسیاری از سرویس‌های موجود در سایت‌های مختلف اینترنتی به عضویت در آن سایت‌ها و وارد‌كردن یك آدرس ایمیل معتبر برای فعال‌سازی عضویت نیاز دارد. اگر وبگرد حرفه‌ای باشید، مطمئنا از این كه ایمیل اصلی خود را برای عضویت در این سایت‌ها وارد كنید، دل خوشی ندارید؛ زیرا پس از مدتی كوتاه مشاهده می‌كنید كه صندوق ایمیل‌های دریافتی‌تان پر از ایمیل‌های ناخواسته و مزاحمی است كه بر اثر عضویت در این‌گونه سایت‌ها در اختیار مزاحمان و شركت‌های تبلیغاتی قرار گرفته است!

این روزها كمتر كاربری را در سرویس یاهو می‌توان مشاهده كرد كه ایمیل‌های ناخواسته گروه‌های اینترنتی یاهو را به‌صورت روزانه دریافت نكند. همین مسأله موجب شده تا كاربران به استفاده از سرویس‌هایی همچون جی‌میل كه مربوط به گوگل است، بپردازند. گوگل نیز همیشه و برای هر مشكلی یك راه‌حل داشته و این‌بار نیز برای جلوگیری از ایجاد ایمیل‌های اضافه و برای خلاصی از دست هرزنامه‌ها روشی را در اختیار شما قرار داده است كه به كمك آن می‌توانید به هر تعداد كه بخواهید آدرس ایمیل جعلی برای خودتان بسازید. البته این آدرس‌های جعلی به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی ایمیل‌های ارسالی به آنها را نیز چك كنید! اما مزیت آنها در این است كه وقتی آدرس مذكور در فهرست ایمیل‌های شركت‌های تبلیغاتی و ارسال‌كننده‌های هرزنامه قرار بگیرد می‌توانید براحتی با یك فیلتر ایمیل، از مشاهده آنها خلاصی یافته و هیچ‌كدام را در صندوق دریافتی ایمیلتان مشاهده نكنید!

برای استفاده از آدرس‌های جعلی جی‌میل ‌باید به روش زیر عمل كنید:

1ـ پیش از هر چیز، یك آدرس ایمیل در سرویس جی‌میل داشته باشید.

2ـ به هر شكلی كه مایل باشید می‌توانید با استفاده از آدرس ایمیل فعلی خود آدرس‌های جعلی ایجاد كنید. به‌عنوان مثال چنانچه آدرس ایمیل فعلی شما [email protected] باشد، می‌توانید پس از نام كاربری خود یك علامت "+" قرار داده و هر عبارت دیگری را به ادامه آن اضافه كنید تا آدرس جعلی شما ایجاد شود. به‌طور نمونه آدرس‌های زیر چند ایمیل جعلی از ایمیل كلیك به‌شمار می‌رود:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

3ـ با استفاده از این آدرس‌های جعلی در فرم‌های عضویت سایت‌های مختلف، آدرس ایمیل اصلی شما محفوظ مانده و ایمیل‌های ارسالی توسط این سایت‌ها نیز در صندوق دریافتی‌های ایمیل اصلی شما ([email protected]) قابل مشاهده‌اند. به‌كارگیری این روش به شما این امكان را می‌دهد تا به‌محض دریافت هرزنامه در یكی از آدرس‌های فوق، با تعریف یك فیلتر در جی‌میل، تمامی ایمیل‌های دریافتی به آن آدرس را فیلتر كرده و صندوق دریافتی خود را از آن ایمیل‌ها تخلیه كنید.

نقطه‌های بی‌اثر: جی‌میل همه نقطه‌های موجود در آدرس‌های ایمیل را نیز نادیده می‌گیرد و باتوجه به این قابلیت، شما می‌توانید با اضافه‌كردن نقطه درهریك از بخش‌های آدرس ایمیل خود، ایمیل‌های بی‌شمار و متفاوتی را برای خودتان ایجاد كنید. به‌عنوان مثال آدرس‌های ایمیل زیر نیز همگی به ایمیل اصلی [email protected] اشاره می‌كند:

[email protected]

[email protected]

توجه: سعی كنید در حد امكان هنگام استفاده از این ترفند نیز احتیاط كنید؛ زیرا مزاحمان همراه با سرویس‌های جدید، دانش خود را به‌روز می‌كنند و این احتمال وجود دارد كه در آینده‌ای نزدیك، با حذف علامت + و عبارت پس از آن یا با نادیده گرفتن نقطه‌ها در آدرس‌های جی‌میل، ایمیل‌های تبلیغاتی و ناخواسته را به آدرس‌های ایمیل اصلی شما ارسال كنند و به‌این ترتیب شما در فهرست دریافت‌كنندگان هرزنامه‌ها قرار خواهید گرفت!

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 284 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

تنظیم خواب

 شاید خواب یکی از شیرین‌ترین کارهایی است که هر یک از ما در طول شبانه روز انجام می‌دهیم. در واقع خوابیدن به اندازه کافی باعث می‌شود با انرژی بیشتری کارهای روزانه خود را انجام دهیم.

اما این روزها اکثر مردم به دلیل مشغله‌های گوناگونی که دارند نمی‌توانند به اندازه کافی بخوابند و همین امر باعث می‌شود که حوصله انجام برخی کارها را نداشته باشند. شاید همین شرایط هم باعث شده است که زمان بندی صحیح برای استراحت در حال حاضر به یکی از دغدغه‌های اصلی‌مان تبدیل شود. براساس نتایج علمی افراد بالغ حداقل نیاز به هشت ساعت خواب در طول شبانه روز دارند. اما زمان دقیقی که صبح از خواب بلند می‌شوید، تعیین کننده سیکل استراحت شماست.
اگر استراحت خود را در سیکل‌های صحیح تنظیم کنید، انرژی بیشتری کسب می‌کنید و در طول روز کمتر دچار خستگی می‌شوید. اگر از جمله افرادی هستید که میزان ساعاتی را که به خواب خود اختصاص داده‌اید، از دست داده‌اید پیشنهاد می‌کنیم به سایت www.sleepyti.me سر بزنید.
Sleepyti.me یک ابزار تحت وب است که به شما کمک می‌کند تا خواب خود را طوری تنظیم کنید که در یکی از سیکل‌های استراحت قرار گیرد. به این ترتیب کمتر در هنگام خواب بیدار شده و دچار سستی و بی‌حالی می‌شوید.
این سایت از دو روش برای محاسبه سیکل‌های استراحت استفاده می‌کند: در روش اول زمان بیدار شدن در صبح را وارد می‌کنید و سپس یکی از زمان‌های مناسب خوابیدن به شما پیشنهاد می‌شود و در روش دوم زمان خوابیدن را وارد می‌کنید و سپس زمان‌های مناسب بیدار شدن به شما پیشنهاد داده می‌شود.
هر دو حالت را می‌توانید به ساده ترین شکل ممکن و با وارد کردن ساعت بیدار شدن و خوابیدن خود در بخش I have to wake up at، و فشار دادن دکمه calculat، به دست آورید.
البته برای دریافت نتیجه بهتر، شما باید دریکی از زمان‌های پیشنهاد شده کاملا به خواب رفته باشید یعنی بین 15 تا 20 دقیقه قبل از این زمان اعلام شده آماده خواب باشید.



فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 255 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

چند نكته درباره انتخاب درست تلفن هوشمند
 
آگاهانه انتخاب كنید
 

 
 
با یك تلفن‌هوشمند مناسب می‌توانید نامه‌های الكترونیك و قرار ملاقات‌هایتان را مدیریت كنید. مسیریابی، پیگیری كارها، انجام خریدها، به اشتراك‌گذاری اطلاعات‌تان با دوستان، گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم، برخی از قابلیت‌های یك تلفن هوشمند به شمار می‌رود.

بسیاری از افراد هنگام انتخاب یك تلفن هوشمند دچار سردرگمی می‌شوند. كدام یك بهتر است، آندروید یا آیفون؟ چگونه می‌توان كمترین هزینه را برای بهترین امكانات داد؟ چگونه می‌توان برای جزئیات و امكاناتی كه هرگز از آن استفاده نمی‌كنید، پولی خرج نكنید؟ آیا اصلا شما به یك تلفن هوشمند نیاز دارید یا یك تلفن همراه نیز می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد؟

تلفن‌های هوشمند گرچه ارزان نیست، ولی صرف زمان برای انجام یك جستجوی مختصر و انجام آنچه شما واقعا به آن نیاز دارید، انتخاب بیهوده و اشتباهی نخواهد بود.

مطمئن شوید كه به تلفن هوشمند نیاز دارید

شاید این جمله كمی ساده‌لوحانه به نظر برسد، اما اولین گام برای انتخاب تلفن هوشمند مناسب این است كه مطمئن شوید واقعا به یك تلفن هوشمند نیاز دارید. این گجت‌ها گرانقیمت است، پس تا مطمئن نشده‌اید دست به خرید آنها نزنید؛ شاید پشیمان شوید!

حال باید دید كه شما چگونه می‌توانید متوجه شوید به یك تلفن هوشمند نیازدارید؟ ببینید چگونه از تلفن همراه معمولی‌تان استفاده می‌كنید. شاید شما از گوشی‌تان تنها برای مكالمه و گاهی ارسال پیامك استفاده می‌كنید. در این صورت چندان نیازی به یك تلفن هوشمند با امكانات خاص ندارید. اگر در حال حاضر یك دستگاه GPS و MP3 player دارید، شما می‌توانید كارهایتان را با یك تلفن معمولی كه مسیریابی ندارد و موسیقی پخش نمی‌كند، انجام دهید. شاید شما مایل نباشید از طریق تلفن‌تان به ایمیل یا رسانه‌های جمعی و وب دسترسی داشته باشید؛ در این صورت تلفن‌های هوشمند گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود.

از سوی دیگر، به این نكته كه می‌خواهید از تلفن‌تان چه استفاده‌ای كنید نیز بیندیشید. اگر از آن دسته از افراد هستید كه صرفا جهت چشم و همچشمی اقدام به خرید می‌كنید، فقط می‌توانیم به شما بگوییم موفق باشید! اما اگر كار شما طوری است كه نیاز به اتصال مستمر به اینترنت و دسترسی سریع به ایمیلتان و پاسخگویی به آن دارید، تلفن‌هوشمند همكار خوبی برایتان خواهد بود و در آخر اگر روزانه ساعات زیادی از سامانه حمل و نقل عمومی استفاده می‌كنید یا باید مدت زمان زیادی را در یك مكان عمومی سپری كنید، یك تلفن هوشمند می‌تواند شما را در بهتر گذراندن این اوقات كسل‌كننده یاری كند.

یك گوشی مناسب پیدا كنید

پس از اطمینان از این كه به یك تلفن هوشمند نیاز دارید، تازه باید گام مهم‌تری را بردارید؛ انتخاب یك تلفن هوشمند مناسب. برای این كار می‌توانید به یك فروشگاه بروید و از فروشنده برای انتخاب تلفن مورد نظرتان كمك بخواهید. پرس‌و‌جو از افرادی كه تجربه استفاده از این تلفن‌ها را داشته‌اند هم راه دیگری است. با جستجو در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی درباره تلفن‌های هوشمند به دست آورید و از برخی سایت‌ها برای مقایسه مدل‌های مختلف كمك بگیرید. ما هم در این نوشتار به چند نكته اشاره می‌كنیم تا در این مسیر به شما یاری رسانده باشیم.

ویژگی فیزیكی و ظاهری

وزن، اندازه و فرم از ویژگی‌های فیزیكی یك تلفن هوشمند است كه هنگام خرید باید به آن توجه كنید. این كه تلفن‌ چگونه در دستتان قرار می‌گیرد و استفاده از آن بخصوص هنگام نوشتن متن راحت باشد، نكته بسیار مهمی است. برخی از این تلفن‌ها دارای صفحه كلیدهای كشویی و برخی دارای صفحه‌كلید‌های لمسی است؛ دقت داشته باشید هنگام نوشتن با كدام راحت‌تر كار می‌كنید. شاید وزن یك گوشی تلفن همراه در مقایسه با دیگر گجت‌ها ناچیز باشد، اما از آنجا كه این وسیله همواره همراه شماست، وزن هر چه كم باشد، به نفع شما خواهد بود.

سیستم‌عامل

در بازار جهانی تلفن‌های هوشمند، شركت‌های مختلفی فعالیت دارند؛ شركت‌هایی مانند اپل، سامسونگ، بلك‌بری و نوكیا كه هر یك از سیستم عامل خاص خود استفاده می‌كند. در این بازار، شما باید تلفنی را كه سیستم‌عاملش نیاز شما را برآورده می‌كند، پیدا كنید. در ادامه به طور اختصار به بررسی چند سیستم‌عامل می‌پردازیم:

آندروید: سیستم‌عامل آندروید كه سال 2007 توسط شركت گوگل معرفی شد، برترین سیستم‌عامل تجهیزات همراه است. این سیستم مبتنی بر بستر كد باز (اوپن سورس) بوده و تلفن شما را به یك مرورگر وب، كنسول بازی و دستیار شخصی توانمند بدل می‌كند.

آندروید از محیطی ساده و جذاب برای مرتب‌كردن و مدیریت برنامه‌های كاربردی استفاده می‌كند. در واقع داشتن یك تلفن آندرویدی مانند این است كه لپ‌تاپی كوچك در جیب خود داشته باشید. تلفن آندرویدی شما همواره قابلیت ارتقا خواهد داشت. برخلاف سایر سیستم‌های بسته كه ارتقای آنها منحصر به یك شركت بستگی دارد، آندروید یك بستر باز است به این معنی كه گوگل و شركای آن دائما در حال بهبود و ارتقای سیستم هستند.

آندروید در حالت پیش‌فرض فایل‌های mp3، aac، ogg، amr، midi، mpeg4، wav، bmp، gif، png و jpg را پشتیبانی می‌كند. این سیستم عامل Adobe Flash را نیز پخش می‌كند و می‌تواند فایل‌های GIF متحرك را با حركت پخش كند. برای پخش فایل‌های جریان‌دار مانند صوت و ویدئو نیز می‌توانید از تگ‌ویدئو html5 و همچنین فناوری Adobe Flash Streaming استفاده كنید. در نسخه‌های جدید آندروید، موتور جاوااسكریپت مرورگر كروم، كه سرعت بسیار بالایی در اجرای كدهای جاوا اسكریپت دارد به مرورگر آندروید متصل شده است. (در ضمن مرورگر آندروید كدهای HTML5 را پشتیبانی می‌كند).

Windows Phone: سیستم‌عامل ویندوز فون توسط شركت مایكروسافت برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود. این سیستم‌عامل از یك صفحه‌كلید مجازی برای نوشتن متن استفاده می‌كند كه امكان ارسال خندانك‌ها را در متن فراهم كرده است. همچنین امكان بررسی املای درست كلمات و حدس زدن كلمات در حین نوشتن در این صفحه‌كلید وجود دارد. این سیستم عامل امكان اتصال یك صفحه‌كلید فیزیكی را هم به گوشی می‌دهد.

با استفاده از نرم‌افزار Zune for Windows Phone می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای خود را بین رایانه و تلفن همراه خود انتقال دهید. برنامه‌ Zune قابلیت اجرای فایل‌های‌های WAV،MP3 WMA ،AMR ،AAC/MP4/M4A/M4B 3GP/3G2 ،WMV ،AVI ،MP4/M4V 3GP/3G2 و MOV را دارد. همچنین كدك‌های DivX و Xvid نیز در فایل‌های AVI در این برنامه قابل پخش است. علاوه بر اینها فرمت‌های عكس JPG/JPEG، PNG، GIF، TIF و BMP در ویندوز فون 7 پشتیبانی می‌شود.

ویندوز فون یك Office Hub دارد كه تمامی فایل‌های مرتبط با نرم‌افزارهای آفیس را مدیریت می‌كند. امكان ایجاد و ویرایش فایل‌های آفیس داخل گوشی، فایل‌های موجود در skyDrive و Office365 با این برنامه فراهم می‌شود.

سیستم‌عامل iOS اپل: سیستم عامل iOS از این لحاظ كه تنها برای استفاده توسط یك نوع تلفن خاص ساخته شده، منحصر به فرد است. در نتیجه، طراحان شركت اپل توانسته‌اند یك واسط كاربری ساده و در دسترس طراحی كنند. طراحی صفحه نمایش آن بسیار ساده و سازگار است، كه استفاده از آن را بسیار آسان می‌كند. این نوع تلفن همچنین تعداد بسیار كمی كلید دارد. كلیدهای موجود در جای متناسب قرار گرفته‌ است تا كاربران براحتی از آنها استفاده كنند. همه این موارد باعث شده تا یك تلفن زیبا و مبتكرانه پیش روی شما باشد. سیستم عامل iOS از این نظر كه از هیچ نوع صفحه كلید فیزیكی پشتیبانی نمی‌كند نیز متمایز از سایر تلفن‌های هوشمند است. این سیستم عامل تنها از صفحه كلید لمسی استفاده می‌كند.

سیستم عامل RIM: تمام گوشی‌های مجهز به BlackBerry 7OS آخرین نسخه عرضه شده این سیستم عامل از BlackBerry Balance پشتیبانی می‌كند كه به كاربران اجازه می‌دهد امور شخصی و تجاری خود را باهم در یك گوشی و بدون هیچ تداخلی انجام دهند. زمانی كه این سیستم به سرور شركت متصل می‌شود، Balance اطلاعات شخصی كاربران را از اطلاعات كاریشان جداسازی كرده و تلاش می‌كند بالاترین حد امنیتی را در حفظ اسناد كاری كاربرانش رعایت كند. برای مثال اطلاعات و اسنادی كه توسط برنامه‌های تجاری و مربوط به كسب و كار ایجاد شده ‌است، نمی‌تواند توسط برنامه‌های مربوط به امور شخصی مثل فیس‌بوك و نظایر آن مورد استفاده قرار گیرد.

سرویس فوق‌العاده مفید BlackBerry Protect می‌تواند در پشتیبان‌گیری از اطلاعات و مدیریت دستگاه‌های متفاوت بسیار راهگشا باشد. اگر گوشی BlackBerry دزدیده یا گم شود، با این سرویس قادر به ردیابی محل آن از راه دور خواهید بود، می‌توانید اطلاعات آن را پاك كنید، آن را قفل یا حتی صدای زنگ آن را كم یا زیاد كنید. همانند Balance این سرویس نیز برای كاربران BlackBerry 7OS كاملا رایگان است.

حیف است كه از آخرین نسخه كار با اسناد آفیس BlackBerry 7OS با نام Documents to Go چیزی نگوییم. این برنامه كه در سیستم‌‌های عامل‌ دیگر از جمله iOS و Android نیز وجود دارد، در بلك‌بری به صورت كاملا رایگان ارائه می‌شود و امكان خلق، ویرایش و مشاهده فایل‌های Word Powerpoint و Excel را به كاربرانش می‌دهد.

در آخر باید یك نكته را گوشزد كرد كه توجه داشته باشید برخی امكانات این تلفن‌های هوشمند در كشور ما چندان قابل استفاده نیست.

برای مثال یكی از امكاناتی كه این نوع تلفن در اختیار شما قرار می‌دهد به‌روز‌رسانی پروفایل در شبكه‌های اجتماعی یا وبگردی و دیدن سریع تیتر سایت‌های مختلف است كه این امكانات را نمی‌توان از جمله امكانات قابل دسترس دانست.

همچنین از نظر پشتیبانی رسمی نیز مشكلاتی وجود دارد. شما نمی‌توانید براحتی به نرم‌افزارهای اصلی این تلفن‌ها دسترسی پیدا كنید یا آنها را بخرید. همین مشكلات در زمینه سخت‌افزاری هم وجود دارد.

با همه اینها تصمیم با شماست، دقت كنید تا از خریدتان استفاده بیشتری ببرید.

منابع:

homestuffworkw.com

vivannews.com

softgozar.com

Wikipedia

samsung.com

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 280 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

تنظیمات پیشرفته IE9 را با احتیاط تغییر دهید
 
 

در شماره‌های گذشته درباره‌ بسیاری از ویژگی‌ها، امكانات و تنظیمات IE9 صحبت كردیم. در این شماره نیز به برگه‌ Advanced از پنجره‌ Inteet Options می‌پردازیم.

همان‌طور كه از نام این برگه برمی‌آید، می‌توان برخی تنظیمات پیشرفته IE را از طریق آن انجام داد. اعمال تغییرات اشتباه در این برگه می‌تواند عملكرد مطلوب IE را مختل كند؛ اما اگر با عملكرد برخی گزینه‌های آن آشنا باشید، می‌توانید در مواقع نیاز، از آنها بهره زیادی ببرید. در ادامه به برخی از این گزینه‌ها می‌پردازیم.

Hardware acceleration یكی از امكانات جدید IE9 است و این امكان را می‌دهد كه بار تمامی عملیات Rendering گرافیك و متن را از دوش CPU برداشته و به GPU یا پردازنده‌ واحد گرافیك رایانه منتقل كند.

ممكن است احساس كنید برخی وب‌سایت‌هایی كه با نسخه‌های گذشته‌ IE با سرعت مناسبی باز می‌شدند، در IE9 كند باز می‌شوند. این موضوع ممكن است برای وب‌سایت‌هایی كه به اصطلاح گرافیك سنگینی دارد بیشتر به چشم بیاید. در این‌گونه موارد، در اولین گام ‌باید قسمت Accelerated Graphics را مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور Inteet Options را باز كرده و به Advanced بروید؛ در قسمت Settings به عنوان اولین گزینه …Use software rendering را مشاهده می‌كنید كه در حالت پیش‌فرض از انتخاب خارج است. اما در صورتی كه به هر علت IE9 تشخیص دهد كه GPU رایانه‌تان توان Render‌كردن گرافیك صفحات وب را ندارد، به صورت خودكار این كار را به CPU محول می‌كند. علاوه بر این، ممكن است برای برخی تست‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری نیز این گزینه فعال یا غیرفعال شود. اگر در محیط‌های اداری فعالیت می‌كنید، بد نیست بدانید كه مدیران شبكه نیز می‌توانند بنا بر برخی دلایل، مقدار پیش‌فرض این گزینه (و دیگر گزینه‌ها!) را تغییر دهند. اگر IE9 این گزینه را فعال كرده باشد، ممكن است با به‌روزرسانی Driver كارت گرافیك مشكل حل شود. در غیر این صورت باید به فكر تعویض كارت گرافیك‌تان باشید.

گروه دوم، مربوط به گزینه‌های Accessibility است. ممكن است به هر دلیلی از نرم‌افزارهای Screen Reader و نرم‌افزارهایی از این دست روی رایانه‌تان استفاده كنید. در این حالت بررسی گزینه‌های موجود در این گروه بسیار برایتان مفید خواهد بود ؛ چراكه عملكرد این‌گونه نرم‌افزارها را حین استفاده از IE9 بهبود می‌بخشد. اولین گزینه، Always expand ALT text for images است. یك نرم‌افزار Reader (متن‌خوان) چگونه باید تصاویر را بخواند؟! تقریبا تمامی تصاویر موجود در وب‌سایت‌ها یك كلمه یا عبارت توضیحی یا همان ALT را در كنار خود دارد كه بعضا با نگهداشتن ماوس روی تصویر، قابل مشاهده است. شما می‌توانید با انتخاب این گزینه و خارج‌كردن گزینه Show pictures (در گروه Multimedia) از حالت انتخاب، در صفحات وب به جای تصاویر، توضیح آن‌را مشاهده كنید. توجه داشته باشید كه در حالت عادی ممكن است این گزینه‌ها برایتان كاربرد نداشته باشد، اما اگر به عنوان یك‌ مدیر شبكه به هر علت نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای متن‌خوان داشته باشید، آن وقت باید سری به این گزینه‌ها بزنید.

تا به حال پیش آمده كه یك همكار كم‌بینا یا نابینا داشته باشید؟ اگر می‌خواهید نرم‌افزار متن‌خوان یا Magnifier (ذره‌بین) شما از Cursor برای پیدا‌كردن نقطه‌ مورد نظرتان در صفحه‌ وب استفاده كند، ‌باید گزینه‌ … Move system caret with focusرا در حالت انتخاب قرار دهید. درباره‌ نحوه‌ استفاده از ذره‌بین ویندوز و همین‌طور چگونگی فعال‌كردن Cursor كیبورد در IE قبلا توضیحاتی ارائه شده‌است. برای یادآوری، كافی است كلید F7 كیبورد را بفشارید تا Cursor كیبورد را در صفحات وب در اختیار داشته باشید. برای این كه در تمامی صفحات و تب‌های جدیدی كه باز می‌كنید Cursor فعال باشد، ‌باید …Enable caret browsing را نیز فعال كنید.

اگر از آن دسته كاربرانی هستید كه مایلید هنگام وبگردی، باز شدن صفحات جدید، كلیك روی لینك‌ها و... صداهای متعارف ویندوز به گوشتان برسد، باید گزینه‌ Play system sound را كه در IE9 به صورت پیش‌فرض غیرفعال شده‌، فعال كنید.

دیگر گزینه‌های این گروه مربوط به اندازه‌ فونت‌ها و Zoom صفحات وب است. پیش از این درباره‌ چگونگی استفاده از Zoom اینترنت‌اكسپلورر و نیز تغییر اندازه‌ فونت‌ها در صفحات وب صحبت كرده‌ایم.

حتما تاكنون Zoom اینترنت اكسپلورر را برای یك‌ صفحه‌ وب به كار برده‌اید. در این حالت درصد بزرگنمایی موردنظر برای آن پنجره، روی تب‌ها و پنجره‌هایی كه پس از آن باز می‌كنید اعمال خواهد شد. برای جلوگیری از این مورد كافی است …Reset zoom levels را فعال كنید.

همین طور می‌توانید با فعال‌كردن گزینه‌ Reset text size to medium while zooming، اندازه‌ متن را هنگام Zoom روی صفحات وب، در حالت Medium نگه دارید. البته باید توجه داشته باشید كه طراحان صفحات‌وب، می‌توانند از تغییر اندازه‌ فونت صفحات وب‌شان به صورت پیش‌فرض جلوگیری كنند. اگر به هر دلیل می‌خواهید Size فونت‌ها را خودتان تعیین كنید، باید در پنجره‌ Inteet Options به برگه‌ General بروید و روی دكمه‌ Accessibility در پایین برگه‌ كلیك كنید. كافی است در پنجره‌ای كه باز می‌شود، گزینه‌ Ignore font size را در حالت انتخاب قرار دهید. در این صورت اندازه‌ای كه برای فونت‌های صفحات وب در نظر می‌گیرید، بدون چون و چرا روی آنها اعمال خواهد شد!

Reset text size to medium for new windows and tabs همزمانی به كار می‌آید كه اندازه‌ فونت را در یك صفحه‌ وب تغییر داده باشید و بخواهید متن در پنجره‌های جدید با همان اندازه‌ پیش‌فرض نمایش داده شود.

اگرچه در ابتدای مطلب گفتیم كه اعمال تغییرات ناآگاهانه در این برگه‌ می‌تواند عملكرد مطلوب IE9 را مختل كند، اما برای تست می‌توانید با خیال راحت با این گزینه‌ها بازی كنید! هر زمان هم كه بخواهید، با كلیك روی دكمه Restore advanced settings تمامی تغییرات به حالت پیش‌فرض باز خواهد گشت.

از طریق برگه‌ Advanced همچنین می‌توانید تنظیمات كلی IE را ریست كنید. روی دكمه‌ Reset كلیك كنید تا پنجره‌ای به همین نام باز شود. اگر مجددا روی دكمه‌ Reset كلیك كنید، تنظیمات IE به حالت پیش‌فرض باز می‌گردد.

علاوه بر این می‌توانید با انتخاب گزینه Delete settings همان‌طور كه در توضیحات آن نیز آمده، همه تنظیمات شخصی‌تان را حذف كنید. این تنظیمات شامل Home pageهای در نظر گرفته شده، History، فایل‌های Temporary، Cookieها، Passwordها و اطلاعات ذخیره‌ شده در فرم‌ها و... است.

در شماره‌ آینده دیگر گزینه‌های برگه‌ Advanced را بررسی خواهیم كرد.

منبع: http://windows.microsoft.com

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 279 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

به‌جای خواندن، گوش كنید
 

نرم‌افزار قدرتمند PDF Nomad، ویرایشگر و نمایش‌دهنده جدیدی برای فایل‌های PDF در سیستم‌عامل مك است كه با ظاهر جدید و توانایی‌های منحصر به‌فردش توجه كاربران بسیار زیادی را به خود جذب كرده است. محیط كاربری این نرم‌افزار بسیار ساده طراحی شده و روش كار با آن نیز آسان است.

پشتیبانی از قابلیت كشیدن و رهاكردن، دارا بودن یك منوی اصلی و در اختیار قراردادن ابزارهای عمومی مورد استفاده كاربران اعم از قابلیت ادغام چند فایل PDF در یك فایل و استخراج متون فایل‌های PDF به‌صورت فایل‌های صوتی از مهم‌ترین ویژگی‌های قابل ذكر در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود. از دیگر امكانات موجود در این نرم‌افزار قدرتمند می‌توان به مواردی همچون تغییر اندازه تكی یا همزمان تمامی صفحات، ادغام‌كردن صفحات به‌صورت كنار هم یا صفحه‌ای روی صفحه دیگر، نشانه‌گذاری، علامت‌زدن و واترمارك‌كردن صفحات، ایجاد فهرست مطالب به‌صورت خودكار و دستی، ایجاد فرم‌های پی‌دی‌اف، ذخیره صفحات PDF در فرمت‌های مختلفی همچون jpg و png استخراج متون موجود به‌صورت فایل صوتی شنیداری، ایجاد كتاب و مجله از فایل‌های PDF، چرخاندن و مرتب‌كردن صفحات به‌دلخواه شما، معكوس‌كردن صفحات جهت چاپ روی تی‌شرت و... اشاره كرد.

نرم‌افزار  فوق در سیستم‌های عامل‌ مك نسخه 7/10 به بالا قابل نصب و استفاده است و می‌توانید نسخه نمایشی آن را از لینك زیر دانلود كنید:

http://sintraworks.com/media/PDF_Nomad_1_4.zip

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 290 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

همه چیز را ضبط كنید
 
 

میلیون‌ها فایل صوتی و تصویری در دنیای اینترنت وجود دارد كه به كمك آنها می‌توانید فیلم یا صوت موردنظرتان را در هر زمینه و موضوعی كه علاقه داشته باشید، پیدا كنید. مشاهده فیلم‌ها یا گوش‌دادن به موزیك از اینترنت مشكلات خاص خودش را دارد، بویژه زمانی این مشكلات دردسرساز می‌شود كه از سرعت اتصال پایینی با شبكه اینترنت برخوردار باشید و بخواهید یك فیلم یا موزیك را نیز چند بار مشاهده یا گوش كنید!

همان‌طور كه می‌دانید بسیاری از سایت‌های ارائه‌كننده فیلم و موسیقی به روش‌های مختلف از این اطلاعات محافظت می‌كنند تا كاربران نتوانند آنها را روی رایانه‌هایشان ذخیره كنند و به‌صورت آفلاین (بدون اتصال به اینترنت) به استفاده از آنها بپردازند. با توجه به چنین محدودیت‌هایی امكان دانلود فیلم‌ها و موزیك‌ها از این سایت‌ها وجود ندارد! اما نرم‌افزاری وجود دارد كه با استفاده از آن می‌توانید هر صوت و تصویری را كه مایل باشید ضبط كرده و به دفعات به‌صورت آفلاین به استفاده از اطلاعات ضبط شده بپردازید. نرم‌افزار قدرتمند WM Recorder به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی برای ضبط هرگونه صدا و فیلم طراحی شده است و شما را قادر می‌سازد تمامی فایل‌هایی را كه قابلیت پخش روی رایانه شما را دارد، به‌طور خودكار ضبط كرده سپس به‌صورت آفلاین از آنها استفاده كنید.

پشتیبانی از ضبط تمامی فایل‌های تصویری بخصوص ویدئوهای فلش كه هر برنامه‌ای قادر به انجام آن نیست، یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود. همچنین این نرم‌افزار همه اطلاعات را با بالاترین كیفیت ممكن ضبط می‌كند و به شما این اطمینان را می‌دهد كه هیچ افت كیفیتی را نسبت به نسخه اصلی اطلاعات نخواهید داشت! از دیگر امكانات این نرم‌افزار می‌توان به مواردی همچون پشتیبانی از قابلیت ایجاد وقفه و حركت به عقب هنگام پخش صوت و فیلم‌های برپایه فلش (ایستگاه‌های رادیویی آنلاین)، ضبط خودكار، تبدیل فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری به یكدیگر، ضبط ویدئوهای محافظت شده با رمز عبور، عملكرد مناسب با اتصالات Dial up، ضبط همزمان چند فایل و... اشاره كرد.

این نرم‌افزار را می‌توانید از لینك زیر دریافت كنید:

http://downloads.wmrecorder.com/install_wmrecorder.exe

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 264 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

حجم كم، كیفیت زیاد

فرمت MKV مخفف عبارت Matroska Video است كه Matroska به تنهایی یك فرمت نگهدارنده فایل‌ها به‌شمار می‌رود كه می‌تواند تعداد نامحدودی فایل‌ ویدئویی و صوتی را همراه زیرنویس و هرگونه اطلاعات اضافه دیگر در خود (در یك فایل) جای دهد.

این روزها بسیاری از فیلم‌های موجود در اینترنت با فرمت MKV در اختیار كاربران قرار می‌گیرد، زیرا این فرمت علاوه بر داشتن تمامی فایل‌ها و اطلاعات موردنیاز در یك فایل، از حجم بسیار كم و كیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. اغلب دستگاه‌های پخش خانگی قادر به پخش فایل‌های ویدئویی ذخیره‌شده در این فرمت هستند و نرم‌افزارهای مختلفی نیز برای مشاهده آنها در سیستم‌های عامل‌ مختلف در رایانه وجود دارد. در این میان نرم‌افزارهای نسبتا كمی برای ایجاد این فیلم‌ها و تبدیل فایل‌های ویدئویی به این فرمت ساخته شده كه یكی از بهترین‌ها برای انجام این كار، نرم‌افزار قدرتمند MakeMKV است.

نرم‌افزار MakeMKV شما را قادر می‌سازد تا با یك كلیك و بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی دیگر، براحتی فیلم‌های موردنظرتان را به فرمت mkv تبدیل كرده و به مشاهده آنها در دستگاه‌های پخش خود بپردازید. نرم‌افزار فوق این قابلیت را دارد كه قفل دیسك‌های بلو ـ ری و DVD‌ها را بسادگی باز كند و امكان تبدیل فیلم‌های ذخیره‌شده در آنها را در اختیار شما قرار دهد. MakeMKV هنگام تبدیل فیلم‌ها تمامی اطلاعات مربوط به هر فیلم اعم از زیرنویس‌ها، قسمت‌ها و اطلاعات اضافه همچون زبان‌ها و... را حفظ می‌كند و بدون اعمال هیچ‌گونه تغییر، فیلم تبدیل شده را روی هارد‌دیسك رایانه شما ذخیره می‌كند. این نرم‌افزار در حال حاضر به‌صورت آزمایشی ارائه‌شده و استفاده از آن به مدت 60 روز رایگان است. (در صورت اتمام مدت مجاز برای استفاده از نرم‌افزار می‌توانید با دریافت نسخه جدید آن از سایت سازنده، استفاده خود را به مدت 60 روز دیگر تمدید كنید).

Windows OS: http://www.makemkv.com/download/Setup_MakeMKV_v1 و 7,5.exe

Mac OS X: http://www.makemkv.com/download/makemkv_v1,7,5_osx.dmg

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 257 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

مدارهای الكترونیك با تخته مدار مجازی را جدی بگیرید
 
طراحی، آزمایش و مستندسازی
 
 

تخته‌مدارها یكی از پركاربردترین قطعات برای نمونه‌سازی مدارهای الكترونیك به‌شمار می‌رود. علاقه‌مندان به ساخت مدارهای الكترونیك می‌توانند به كمك این تخته‌ها ابتدا مدار خود را به‌شكلی ساده طراحی و پیاده‌سازی كنند و پس از آزمایش آن در صورتی كه مدار دارای عملكرد موفقی بود، آن را روی مدارهای چاپی یا دیگر صفحات اجرا كنند.

كاربران بسیاری وجود دارند كه به كار با این مدارها علاقه دارند، اما امكان خرید تخته‌مدار و انواع لوازم موردنیاز برای ایجاد یك مدار الكترونیك برایشان مقدور نیست. مقاومت‌ها، آی‌سی‌ها، منبع تغذیه، دیودها، خازن‌ها و... از جمله لوازم موردنیاز برای انجام چنین كاری به‌شمار می‌رود. این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را معرفی كنیم كه شما را قادر می‌كند به‌طور مجازی با استفاده از یك تخته مدار الكترونیك، مدارهای دلخواه خود را طراحی و آنها را روی تخته مدارتان پیاده كنید. در نهایت نیز این امكان به شما داده می‌شود تا با شبیه‌سازی عملكرد مدار ایجاد شده، آن را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید. همچنین در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتیجه كار می‌توانید مستندات مربوط به مدار ایجاد شده را همراه با تمامی قطعات به‌كار رفته در آن ذخیره كرده و طبق آن نسبت به پیاده‌سازی مدار واقعی اقدام كنید.

نرم‌افزار LochMaster ابزاری منحصر‌به‌فرد برای اجرای پروژه‌های مدار الكترونیك روی تخته‌های مدار است. این نرم‌افزارهمه ابزارهای لازم برای طراحی، مستند‌سازی و تست مدارها را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی و در كمتر از چند دقیقه با انتخاب قطعات موردنیاز خود از مجموعه قطعات موجود در بانك قطعه نرم‌افزار، مدار خود را كامل و آن را آزمایش كنید.

نمایش همزمان دو طرف تخته مدار با قابلیت ویرایش آنها، قابلیت انتخاب از میان انواع مختلفی از مدارها با شبكه‌بندی‌های متفاوت، پشتیبانی از امكاناتی همچون سیم‌كشی، لحیم‌كاری، نصب قطعات روی صفحه مدار برای واقعی‌تر شدن عملیات پیاده‌سازی، چاپ فهرست قطعات و مستندات مربوط به مدارها از جمله مهم‌ترین امكانات این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود. چنانچه دوست دارید مدار بعدی خود را روی تخته‌های نرم‌افزاری LochMaster طراحی و پیاده‌سازی كنید، می‌توانید نسخه نمایشی این نرم‌افزار را با مراجعه به لینك زیر دانلود كنید:

http://www.abacom-online.de/demos/

lochmaster40(demo).exe

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

تبدیل وب‌كم به دوربین امنیتی
 
 

وب‌سایت Cam On Duty سرویس جالبی دارد و آن هم بهره‌گیری از وب‌كم سیستم خانگی به‌عنوان دوربین امنیتی است.

این وب‌سایت كه نرم‌افزار آیفون مخصوص به خود را هم دارد، می‌تواند از طریق آیفون وب‌كم را روشن كرده و از محیط عكس یا فیلم بگیرد.

/http://www.camonduty.com

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 244 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52

 

تولید فروشگاه در 15 دقیقه

با اقتصاد امروزه، باید همه چیز آسان و سریع باشد. این دو عامل در فروشگاه‌های اینترنتی امروزی بندرت یافت می‌شود و وب‌سایت !Wazala قصد دارد برندینگ شخصی را به مرحله جدیدتری ببرد. وازالا می‌تواند در عرض 15دقیقه یك فروشگاه اینترنتی با ظاهری فوق‌العاده مناسب برایتان ایجاد كند.

http://www.wazala.com

فانگذر...
ما را در سایت فانگذر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فانگذر fungozar بازدید : 244 تاريخ : چهارشنبه 21 تير 1391 ساعت: 1:52